dodenherdenking Halderberge
Halderbergse veteranen bij de Dodenherdenking Halderberge 2026

Halderbergse Veteranen bij de Dodenherdenking Halderberge 2026
Tijdens de Nationale Herdenking op 4 mei herdenken we de slachtoffers van de Tweede Wereldoorlog, de koloniale oorlog in Indonesië en van oorlogssituaties en vredesmissies nadien.
Ook in de dorpskernen van Halderberge herdachten we, gisteren op 4 mei, de slachtoffers. Hiermee creëren we samen een moment van bezinning en overdenking, waarin de verhalen vanuit het verleden en het heden samenkomen. Leren van het verleden.....
Zoals ieder jaar waren de Halderbergse veteranen ook dit jaar, actief vertegenwoordigd bij de herdenking in de dorpskernen. Mooi om dit als veteranen te kunnen doen. Samen met de organiserende Oranje-comités, vertegenwoordigers van Amnesty International, de belanghebbende organisaties en alle aanwezigen. Samen hebben we op een mooie manier respect getoond aan alle slachtoffers.
Laten we altijd blijven herdenken, ....... "LEST WE FORGET"











